Thursday, October 15, 2009

HÖST/VINTER


Idag har det blivit vinter enligt oss skåningar, bara 6 grader
varmt. På bilden syns cementrören där våra palmer har
stått, dom fick åka lastbil till växthuset. På kvällen har det
sett ut som om vi varit utomlands med alla på rad och med
belysning, snart är det dags för granarna. Man tänker inte
på att vi har så fin utsikt från balkongen.
Körde en runda för att se om där finns någon nypon kvar,
har läst att det ska va bra mot värk och reumatism, det
skulle va av vresrosen men tror att det går bra med den
andra sorten oxå. Får ut i helgen och leta vidare på ett
bättre ställe.
Vi hamnade på Vellingeblomman istället och tog en fika
och köpte lite nya krukväxter. Tog bilden bland dom fina
begonierna och köpte en ny sort som heter Begonia Rex,
jättefin. Halva stället var avstängt för dom höll på att
packa upp alla julsakerna. Lite väl tidigt tycker jag.

3 comments:

lotta öster om Heden said...

Hej 'julpynt" lite tidig men jag ska berätta en hemlis
jag är nästan klar med 4x24 paket
till mina BBs julkalendrar

Bluewhiskey said...

Hehehe.. Känner igen det där vinter-tänket. Min kille brukar skicka mms med bilder på FROST som han knäppt och så påstår han att det är snö.. Han är skåning, och jag bor i södra norrland (gävle-trakten) :p

ÄNGLASTINA said...

Ja vi är lite pjalliga när det blir "snö",är inte så vana vid hård vinter. Nu måste vi t o m
leta fram mössor o vantar.