Thursday, December 17, 2009

LILLA JULAFTON


Idag blev det lilla julafton hos mej. Vi fick vår första snö
inatt, inte så mycket som i norra sverige men mycket
för oss. Bilden är tagen strax innan vårt hus och man
ser alla granarna på rad. På kvällen är det jättefint med
ljus i alla o spotlights nere ifrån marken. Jättefint.
När jag kom hem från shoppingrundan (var ju tvungen
att handla mer garn) så hade min vinst från Byhands
kommit. Riktigt merinoull till en mössa och plus sticka.
Min nya japanska bok med amigurumisar damp också
ned, och man vill ju börja på nytt med en gång, men får
göra några ufo:n först, en så enkel sak som en halsduk
till mannen (han får alltid sist), och handledsvärmare
och mössa till min systerdotter. Nu får det bli lite middag
i väntan på Bonde söker fru, spännande att se hur det
går på deras semestrar.

1 comment:

Tant Grön said...

Hej Stina, tack för visiten på min blogg! Jag ska snart sätta lite bättre fart på den. Just nu ligger stickandet nere pga skadat nyckelben och en ond axel, men det är på bättringsvägen.
Jag känner igen den där härliga känslan när man får ett helt nytt och orört stickprojekt att hugga i med. Och vinter dessutom, då känns det så bra med ylle...