Thursday, July 22, 2010

Egen mobiltelefon

Äntligen har jag skaffat en egen telefon, alla har tjatat att
dom inte kan nå mej ibland. Nu ska jag göra ett fodral
till den. Eftersom mannen o jag har likadana telefoner så
blev det en liten smailis som smycke på min. På bilden
kom min nya apelsinpaj med oxå. Nu är det lite tjatigt
med kakor så jag ska börja på amisar, har ganska många
som jag sparat mönster på och köpt garn till.
Ska oxå börja kroka något, det är säkert 8 år sedan jag
gjorde krokade rutor och sydde ihop till en jättestor filt,
sen tröttnade jag på krokning.
Imorgon blir det en tur till Lund. En tur på stan där och
en vända in i garnaffären och se om dom har virkgarn
som jag saknar.

9 comments:

Mia stickar said...

Vilken söt smiley!

Lena said...

Kan du skicka mobilnumret till mig via mailen..
Söt smiley... Vill beställa en sådan till min stora dotter...
Kram kram

lotta söder om landsvägen said...

ring mig såjag får ditt nummer

Östangård said...

Var det ett program om Mandelmanns trädgård? Har inte tittat på Tv på ett tag. Skulle vilja åka dit, men de har samma säsong som vi...
Hoppas allt ok. Du är i alla fall tekniskt uppdaterad :)

SUADDA said...

Vilken fin apelsinpaj! Gillar färgerna!

Helena said...

Vad gulligt med en mascot. Blir ju glad bara man ser den. Trevlig helg.

Kerstin said...

Snygg smily.En liten fråga till dig som virkar en del.Vad är skillnaden mellan kabeltvinnat bomullsgarn och inte? Har hittat kabeltvinnat i snygga färger och till bra pris (tycker jag) men kan man bara använda detta vissa saker?
Novisen på bomullsgarn undrar..
Kerstin

Kerstin said...

Tack för hjälpen med kabeltvinnat eller inte. // Kerstin

jojo said...

Smart med smileyn. Blir lättare att fiska upp telefonen ur väskan eller fickan också! Pyssla på!