Saturday, January 1, 2011

HUND SOM UNDERLÄGG

God fortsättning och en önskan att vi får ett bra virkår.
Här är årets första färdiga virkning. Det är ett underlägg
till kaffekoppen eller glaset. Jag har mönster på 5 andra
djur som jag ska fortsätta med nu.
Den senaste veckan har jag haft storstädning i min garn-
och pysselhörna. Massa burkar med pärlor, kassar med
ull och garner, alltså en riktig röra med andra ord. Det
värsta var att jag har haft sådant bry med att försöka
hitta mer garn till min sk Odd Molly-kofta men har miss-
lyckats, och pickabuu, där låg en påse med 10 nystan.
Då insåg jag att det måste bli lite ordning och reda.

6 comments:

Helena said...

Gott nytt år!
Fin hund, kan det vara en tax?
Jag har lite stickpaus, måste få ordning på stickor och mönster innan det blir något nytt.

Nettan said...

Väldigt gulligt glasunderlägg, blir spännande att se vad de 5 övriga blir! =)

Hanna Svanfelt said...

Jätte fint underlägg som djur.
Du är värkligen jätte duktig
att hålla på med virkning,
Själv försöker jag lära mig att virka.
Men det blir mest
Brodera, sticka och luffarslöjd för min del.

Hoppas du får ett fint virk år
//
Hanna

ellenkantarellen said...

Kul underlägg! Det har ju blivit en bra kreativ start för dig på det nya året. Hunden kommer säkert att få ett härligt kompisgäng.

lotta söder om landsvägen said...

Det blir jättebra

Mia stickar said...

Så läckert underlägget blev!