Tuesday, September 7, 2010

Vilken miss

Har virkat o virkat på en kofta som är identisk med Odd Molly-koftan.
Köpte 22 nystan o nu fattades minst 6 nystan till ärmarna och färgbaden
som finns nu är en helt annan färg. Ja vad gör man, det blir väl att dra upp
och hitta något annat mönster på en kortare kofta. Garnet är Järbos Soft
Cotton och varken Järbo eller Garntjänst har mer än 3 mönster till vuxna.
Det finns en typ Chanel-kofta som man kanske kan ändra om till lite nyare
stuk. Jag får ta en funderare och hitta på lite annat emellan. Har inte blivit
gjort så mycket annars, mina armar har blivit trötta så dom får vila lite.

7 comments:

Maria said...

Så trist att garnet inte räcker! Det är inte kul när man upptäcker det och det sedan inte finns att få tag på samma färgbad. Hoppas att du kommer på någon bra idé som kan lösa detta dilemma.
Maria

SUADDA said...

Usch! Så tråkigt! Lider verkligen med dig! Inget kul att repa upp när man kommit så långt =(

Går kanske att efterlysa garnet med samma färgbad här på bloggen...?

Östangård said...

hej. tack för kommentar. hur tycker du vi ska göra med vår blogg under vintern? paus? glesare inlägg?
hoppas bra med er.

Maria said...

Hej igen!
Till den stickade barnponchon använde jag garnet "Puddel" från Drops. (Det är ett Drops-mönster)
Tack för tipset om Deisy Design, där ska jag absolut titta in.
Ha det gott!
Maria

Östangård said...

Tack för tips.
De var bra. Det är ju faktiskt så att vi planerar lite nytt nästa sommar. Fortf på planeringsstadiet så lite hemligt.
Ha en skön helg

m said...

Har du fått tag i garnet? Tycker annars också att du ska efterlysa det här på bloggen. Det finns ju många affärer som har det.

Ninni said...

HEJ! men oj vad trist!

Undrar om de kanske har samma färgbad här då?? Om du vill kan jag kolla! Järbo soft cotton handlar jag ofta!

Mvh
Carina