Sunday, May 22, 2011

GIVANDE HELG








Det har inte blivit så mycket bloggande här inte. Det jag

virkar är sådant som jag visat upp innan, möjligen att det

är olika färger, men man vill ju visa upp något nytt.

Denna helgen har vi varit på bilutställning i Eslöv och på

vägen hem blev det en bild på ett fält med raps som står

i full blom nu och lyser upp.

Idag hr jag varit på stickcafe på Bokenäs Konsthall som

ligger ute på landet och som bara är en gång i månaden.

Där ska vara en utställning som kallas "Nostalgi" och där

dessa fina nallar och en massa andra gamla leksaker ska

vara med. Det är spännande att se alla saker som är

gjorda av vad som fanns i hemmen under andra världs-

kriget. Jag åker dit när allt är på plats och tar lite fler

foton.




3 comments:

Anonymous said...

Hej! Tack för att jag fick din adress så jag kunde hitta hit igen :) Har läst att du tänkte pröva att virka i cottolin... fick ett tips här om dagen att Borgs Vävgarner (klippan) ska ha ett jättebra "äkta" cotolin. Men det är tunnt, spunnet i 22/2, så kanske vill man virka med dubbelt garn beroende på vad man gör. Har ju inte prövat själv men som sagt det ska vist vara kanon enligt andras utsago:) adressen är www.borgsvavgarner.se

Hoffmans Design said...

Det gör inget om du inte hinner blogga. Det e alltid roligt dom gånger du skriver, att läsa.
Ha en kanon helg.
Kram

Margita said...

Kul att du vill vara med i min tävling