Tuesday, May 31, 2011

STRANDFYND

Äntligen har jag kommit in på bloggen, det har inte gått
logga in men jag lurade mig nog in. Har sett att det varit
fler än jag som har haft problem.
Bilden visar min lite udda meditation. Vi bor inte många
många 100 m från havet o hamnen i Trelleborg. Jag går
längst stranden o samlar på glasskärvor som kommit upp
när det har blåst. Glaset kommer säkerligen från krossade
flaskor som åker i vattnet från våra färjor. Här i korgen
ligger 1,2 kg glas. Det är så avkopplande att strosa längst
stranden o höra vågorna och man har ögonen i sanden
hela tiden. Fast jag går på samma ställe så har jag fickorna
fulla när jag kommer hem. Någon gång har jag t o m sålt
dom på tradera. Det blir fin mosaik av dom och jag har
sett på något hus som blivit murat och då har dom gjort
bilder i murbruket, väldig fint.

6 comments:

LisaMatilda said...

Vilken fin idé att använda dem som mosaik!
Kul att få kika in här hos dig!

Hoffmans Design said...

Kan trösta dej att det inte är bara du som har problem även jag. Hatar och skriker om vart annnat ja nästan är rätt lungn.
Underbart att man kan plocka sånt. Hoppas du kan göra något kul.
Kram

Sara said...

Jag har också haft problem, men med att kommentera. Nu verkar det funka att göra det på endel bloggar i alla fall!

lotta söder om landsvägen said...

Ser mysigt ut i korgen

Lobben said...

Jag kan tänka mig att att det är härligt att gå längs stranden. Den förmånen har inte jag här i blekinge på det viset även om vi har nära till vattnet.
Jag har har haft stora problem med att lägga in kommentarer på alla bloggar, det har inte gått, så något knasigt verkar det ha varit. Hoppas att detta skall funka nu.

Östangård said...

Så vackra! Välkommen tillbaka.
Kram!